Friday, August 22, 2008

Gigi 2

Jam 9 pagi sampai kat klinik gigi. Orang pertama masuk bilik doktor. Duduk kerusi canggih, doktor belek2 gigi. "Kena cabut ni" katanya. "OK!". Aku jawab, terfikir senang nak buat gigi palsu. Doktor bagi 3 jab keliling gigi aku.

Kena tunggu kat luar 15 minit. Makin lama bibir rasa kebas membengkak walaupun sebenarnya tak bengkak pun. "Misi, kenapa doktor letak bola tenis kat mulut saya?". Cuba mengayat misi cute putih melepak pakai baju putih paras lutut. Misi cuma senyum dan aku faham dia dah biasa kena usik.

Masuk bilik, doktor ambil playar, kacip tunggul gigi aku. Goyang2, tarik. Serentak itu juga, "Waaa...chommm......!". Aku terbersin, menyembur tepat ke muka doktor. Tergamam pandang dia. Takut!. Dia pun pandang kat aku, senyum. "Dah biasa" katanya.

Tak dapat MC le ni.